Dla samochodu Żuk nie ma złych dróg
Żuk pojawił się na rynku pod koniec lat 50, produkowany był w Fabryce Samochodów Ciężarowych w Lublinie. Popularny w czasach PRL samochód dostawczy i koń roboczy, z podstawowym zawieszeniem i…
Nie od dziś wiadomo że Żuk to Król Dróg. Od końca lat 50 woził ludzi i towary. Pomagał odbudować powojenną Polskę, wspierał państwowe przedsiębiorstwa i instytucje. Do dziś wspiera prywatnych przedsiębiorców. Powoli znika z krajobrazu polskich dróg wypierany przez znacznie nowocześniejsze pojazdy. Skąd pomysł by zorganizować Rajd poczciwego Żuka?
W ostatnich latach popularność rajdów, zlotów i spotkań entuzjastów zabytkowej motoryzacji znacząco wzrosła. Efektem tego są kalendarze tak napięte, że miłośnicy i właściciele aut zabytkowych stają nieraz przed trudnym wyborem – Na którą imprezę pojechać? Wtem, pojawia się zaproszenie inne niż wszystkie. Robimy rajd dla zabytkowych samochodów dostawczych. Nie, nie możesz przyjechać Maluchem, ani Duży Fiatem, musisz mieć pakę, ładownię, kontener. Musisz wykazać się umiejętnościami prawdziwego kierowcy auta dostawczego. Trzeba znaleźć miejsce, dotrzeć do niego, odebrać towar i dowieźć na miejsce. To nie zawsze jest takie proste jak nam się wydaje! Nie masz auta dostawczego? Przyjedź i zobacz zmagania dzielnych uczestników.
Od początku impreza ma charakter turystyczny z elementami nawigacyjnymi co oznacza, że zawodnicy jadąc wg specjalnej listy wskazówek muszą przejechać konkretną trasę. Na trasie są liczne zagadki, oraz przeróżne zadania do wykonania. Zawodnicy oprócz spostrzegawczości muszą wykazać się wiedzą, logicznym myśleniem, a nierzadko sprawnością fizyczną. Rajd Żuka organizowany jest od 2014 roku. Do dziś zrealizowaliśmy pięć edycji i to nie jest nasze ostatnie słowo!
Idea może wydawać się przewrotna, jednak wysoka frekwencja i niekryte zadowolenie uczestników potwierdza, że to świetna i poszerzająca horyzonty zabawa odbywająca się w miłej i rodzinnej atmosferze.
STRONA INTERNETOWA: http://rajdzuka.prv.pl/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/rajdzuka/
_____________________________________________
Żuk pojawił się na rynku pod koniec lat 50, produkowany był w Fabryce Samochodów Ciężarowych w Lublinie. Popularny w czasach PRL samochód dostawczy i koń roboczy, z podstawowym zawieszeniem i…
FSR TARPAN 237 to chyba najmniej ciekawa wersja ze wszystkich odmian tego poznańskiego dostawczaka. Wygląda jak Tarpan z odciętą metalową paką na miejsce której zamontowano skróconą pakę od Żuka. W…
Decyzja o zakupie tarpana, nigdy nie jest łatwa. O tym jakie fatalne jest to auto, krążą już prawdziwe legendy. Niestety żadna z nich nie jest chociażby w połowie prawdziwa, ten…