Tarpan 237 trafia do Muzeum SKARB NARODU

Tarpan 237 Rolnik z 1986 roku

FSR TARPAN 237 to chyba najmniej ciekawa wersja ze wszystkich odmian tego poznańskiego dostawczaka. Wygląda jak Tarpan z odciętą metalową paką na miejsce której zamontowano skróconą pakę od Żuka. W rzeczywistości takie wersje powstawały fabrycznie i była to najtańsza odmiana.

FRS TARPAN 327

Egzemplarz po który pojechaliśmy pochodzi z 1986 roku i całe swoje “życie” spędził wożąc jabłka w okolicach mazowieckiego trójmiasta Warka – Grójec – Radom.

Paka Tarpana

Miał dotychczas 3 właścicieli. Nigdy nie wyjeżdżał dalej bo nie było takiej potrzeby. Jabłka to owoc sezonowy, nie dziwi więc, że nie miał zbyt wiele pracy. Efekt tego jest tak, że przez 35 lat zrobił niewiele ponad 37 tys. kilometrów.

Mały przebieg Tarpana Rolnika

To bardzo mało jak na samochód, w przypadku Tarpana to już spory dystans.

Tarpan z bardzo dobra blacharka i lakierem

Dzięki dbałości nie ma rdzy, dziur ani większych uszkodzeń.

Wnętrz tarpana

Niestety po tak niewielkim przebiegu siedzenie kierowcy jest zupełnie wysiedziane a gąbka w środku zupełnie się rozpadła.

Tarpan świetnie zachowane wnętrze

Samochód mimo, że bardzo o niego dbano wymagał już ingerencji blacharsko – lakierniczej na kilku elementach.

Kupujemy Tarpana 237

Silnik wywodzący się w prostej linii z Warszawy wymaga regulacji i uszczelnienia ale po dłuższym postoju bez problemu odpalił.

Trapan z 37 tysiącami km przebiegu

Po jeździe próbnej dopełniliśmy formalności, załadowaliśmy Tarpana na lawetę i…

Odjeżdżamy kupiony Tarpanem do Muzeum

odjechaliśmy kupionym Tarpanem do Muzeum… Nie obyło się bez niespodzianek, ale o tym co się wydarzyło po drodze dowiecie się z filmu.