Polonez Pół-Milionez trafia do Muzeum Skarb Narodu

Polonez Pół-Milionez trafia do Muzeum Skarb Narodu

Czy ostatnie wcielenie Poloneza czyli Caro Plus jest w stanie przejechać pół miliona kilometrów bez remontu silnika? Czy Polonez z takim przebiegiem jest w stanie w ogóle bezpiecznie jeździć? Co trzeba zrobić aby zrobić kolejne 63 tysiące kilometrów 20 letnim samochodem?

Czy ostatnie wcielenie Poloneza czyli Caro Plus jest w stanie przejechać pół miliona kilometrów bez remontu silnika? Czy Polonez z takim przebiegiem jest w stanie w ogóle bezpiecznie jeździć? Co trzeba zrobić aby zrobić kolejne 63 tysiące kilometrów 20 letnim samochodem?

Pewnie trudno w to uwierzyć ale obecnie jesteśmy w posiadaniu żerańskiego samochodu, który dzięki wyjątkowemu traktowaniu przejechał 437 tys kilometrów. Większość trasy pokonał jeżdżąc po autostradach i to chyba jest kluczem do sukcesu. Cały czas oczywiście na LPG. Gdy Robert Bylinowicz przekazał nam swojego Poloneza zastanawialiśmy się co z nim zrobić. Nie jest to egzemplarz, godny remontu ponieważ ogromny przebieg odcisnął na nim swoje piętno ale jest to jego naturalne zużycie i świadczy o przebytych kilometrach. Nie chcemy tego ukrywać A wręcz przeciwnie pokazać jak postępuje degradacja samochodu wraz z przebiegiem. Wydaje się nam, że przebieg pół miliona kilometrów jest w naszym zasięgu. Wymaga to oczywiście pewnych środków ale nie jest to kwota poza zasięgiem. Oprócz kosztu paliwa (LPG) konieczne będą też pieniądze na bieżące naprawy i konserwację.

Poszukujemy więc partnerów, którzy pomogą nam przejechać ostatnie 63 tysiące kilometrów tego Poloneza.

Szukamy:

  • Osób, które znają i rozumieją mechanikę Poloneza i będą chciały wesprzeć techniczną stronę Poloneza.
  • Warsztatów, sklepów lub hurtowni motoryzacyjnych
  • Sponsora na paliwo, olej i opony, etc.
Fabryka Samochodów Osobowych Polonez

Patronat nad projektem objął zlomnik.pl

Patronat nad projektem objął zlomnik.pl