FSO Polonez Caro 1.4 16V Orciari – Polonez na wypasie

FSO Polonez Caro 1.4 16V Orciari – Polonez na wypasie

Wielu z was pewnie zastanawiało się jak to było, kiedy szedłeś do salonu FSO i zamawiałeś nowego Poloneza. Co można było wybrać? Jakie były opcje wyposażenia? Za ile można było wybrać dodatków i jak wpływało to na cenę?

Polonez Caro Orciari 1997

Wyobraźmy sobie, że jest rok 1997 i idziemy do salonu kupić wymarzone auto (wtedy naprawdę niektórzy marzyli o Polonezie).

Podstawowa wersja 1.6 GLI kosztuje 19 900 nowych złotych czyli 199 milionów starych złotych. Wtedy wiele osób nadal posługiwało się wartościami sprzed denominacji, zwłaszcza w  przypadki samochodów. Ale wracamy do Poloneza.

Polonez Caro Orciari 1997 - tył

Mamy kasę i szalejemy!

Możemy wybrać Diesla Citroena za 24 600 zł albo z silnikiem Rovera za 25 400 zł. Oczywiście wybieramy najdroższy wariant. Oczywiście z pakietem Orciari w kolorze nadwozia za 1360 zł (czarny jest za 1190 zł).

Aby ładnie wszystko współgrało, więc także zderzaki malujemy w kolor nadwozia za 230 zł. Do tego oczywiście alufelgi z importu za 880 zł (krajowe są za 640 zł). Elektrycznie podnoszone szyby przednie za 490 zł oraz centralny zamek z alarmem za 870 zł. 

Lakier metalik to wydatek na poziomie 550 zł. Niestety Klimatyzacja ALEX za 4400 zł i wspomaganie układu kierowniczego za 800 zł nie są dostępne dla zwykłego Kowalskiego czy Brykały.

Polonez Caro Orciari 2021 - przód

Wiemy jednak, że tak skonfigurowane samochody występowały. Za to możemy zamówić fotele Inter-groclin Akupresura za 800 zł (relaxy są za 330 zł a Standardy za 520 zł), do tego oczywiście zamawiamy podgrzewanie tych foteli za 250 zł. 

Natomiast podgrzewanie i elektrycznie sterowanie lusterek to wydatek 140 zł a dodatkowe 50 zł aby były w kolorze nadwozia. 

Z opcji zostają nam jeszcze barwione szyby Antosol za 190 zł, blokada skrzyni biegów za 290 zł, szyberdach za 560 zł, hak za 130 zł. Możemy też za dodatkowe 35 zł oznakować nasz samochód.

Polonez Caro Orciari 2021 - tył
I to by było na tyle, więcej dodatków cennik nie przewidywał. Można było oczywiście dokupić radio, pokrowce czy dywaniki ale to już były dodatki spoza cennika.

Moja wycena Poloneza Caro Orciari “na wypasie”…

Polonez 1.425.400
Felgi krajowe tip Top beta880
Elektryczne szyby490
Alarm z blokadą i centralnym zamkiem870
Tapicerka Inter-Groclin AKUPRESURA800
Pakiet Orciari malowany1.360
Blokada dźwigni skrzyni biegów290
Siedzenia przednie podgrzewane250
Elektrycznie sterowane lusterka i podgrzewane140
Malowanie lusterek zewn. w kolor nadwozia50
Malowanie zderzaków w kolor nadwozia230
Szyby Antisol190
Lakier metalizowany550
Szyberdach560
Szyby Antisol190
Hak holowniczy130
RAZEM32.380
  
Klimatyzator Alex4.400
Wspomaganie układu kierowniczego800
WERSJA MAX – NIEDOSTĘPNA37.580

Tak skonfigurowany Polonez mógł kosztować nawet 32 380 zł lub w wersji teoretycznie niedostępnej nawet 37 580 zł. Dużo? Mało?

Pamiętajcie, że od tamtego czasu minęło prawie 25 lat a wskaźnik inflacji od tamtego czasu zmienił się o prawie 120 %, czyli do ceny Poloneza 32 380 należy doliczyć prawie 38 000 zł.

CENNIK FSO Wycena Poloneza Caro Orciari

Cennik samochodów FSO Polonez Nr 2/97 ważny od 1 luty 1997r.

FSO Polonez CARO

Polonez Caro 1.6 GLI (hamulce LUCAS)

19.900

Polonez Caro 1.4 GLI (hamulce LUCAS)

25.400

Polonez Caro 1.9 GLD (hamulce LUCAS)

24.600

FSO Polonez ATU

Polonez ATU 1.6 GLI (hamulce LUCAS)

21.900

Polonez ATU 1.4 GLI (hamulce LUCAS)

26.800

FSO Polonez TRUCK

Polonez Truck 1.6 GLI (metalowa skrzynia ładunkowa)

21.400

Polonez Truck  1.9 GLD (metalowa skrzynia ładunkowa)

25.200

Nie pomyliłeś się kalkulator inflacji dostępny jest dla każdego a wyniki są ciekawe. Czy dzisiaj zapłaciłbyś ponad 70 000 zł  za nowego Poloneza?

Polonez Caro Orciari - Warszawa 2021

Zielony FSO Polonez Caro Orciari z naszych zdjęć nie jest tak wypasiony, pochodzi z 1996 roku a jego cena wtedy wynosiła „zaledwie” 30 240 zł.

Kolor nadwozia Poloneza to L50, czyli “Tropikalna Zieleń”, kolor który był dostępny tylko w 1996 roku i jest jednym z najrzadziej spotykanych obecnie. 

Tekst i zdjęcia: Robert Brykała, Zdjęcie główne: moja mega utalentowana córka Aniela Brykała